پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

اجتماعی سیاسی فرهنگی
پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

اجتماعی سیاسی فرهنگی

هاشمی رفسنجانی: تابوی مذاکره با آمریکا را شکستیم/می خواهیم روابطی دوستانه با عربستان داشته باشیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی مذاکره مستقیم با آمریکا را بهتر از گفتگو از طریق رسانه ها دانست و گفت با مذاکره مستقیم با واشنگتن،‌تابوی مذاکره با آمریکا را شکستیم.
 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی مذاکره مستقیم با آمریکا را بهتر از گفتگو از طریق رسانه‌ها دانست و گفت با مذاکره مستقیم با واشنگتن،‌تابوی مذاکره با آمریکا را شکستیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه افزوده است:«مذاکره رو در رو بهتر از صحبت از راه دور از طریق رسانه‌هاست. ایران بسیار جدی است. اگر طرف‌های مقابل هم به همین میزان جدی باشند، قطعا توافق به دست می‌آید. اینکه ایران مستقیما با آمریکا صحبت می‌کند، اقدام خوبی است. ما یک تابو را شکسته‌ایم.»

رفسنجانی گفت: پیش از انقلاب آمریکا حامی اصلی رژیم شاه بود و پس از انقلاب، در جریان جنگ تحمیلی این کشور علیه ما بود. اکنون در مذاکرات هسته‌ای اگر شاهد آمریکای متفاوتی باشیم این مسئله تاثیر مثبتی بر افکار عمومی ایران خواهد داشت.

وی در ادامه احتمال بازگشایی سفارت آمریکا در تهران را غیرممکن ندانست اما اعلام کرد که این موضوع به رفتار دو طرف وابسته است.

هاشمی رفسنجانی همچنین از رفتار سیاست خارجی عربستان سعودی به دلیل "دخالت در مذاکرات هسته‌ای" و "بمباران مردم یمن" انتقاد کرد و افزوده عربستان "حساسیت خود را درباره آرمان فلسطین از دست داده است و ما می خواهیم روابطی دوستانه با آنها داشته باشیم."

وی همچنین درباره مبارزه ایران با گروه تروریستی داعش  به گاردین گفت که تهران به درخواست دولت‌های عراق و سوریه به آن‌ها در مقابله با تروریسم کمک می‌کند. هاشمی افزود:سوریه توسط گروه‌های تروریستی متعددی مورد حمله قرار گرفته است و ما مخالف تروریسم در هر جایی از دنیا هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.