پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

اجتماعی سیاسی فرهنگی
پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

پایگاه اطلاع رسانی اخبار روز

اجتماعی سیاسی فرهنگی

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی؛ ظریف، شهریاری را قانع کرد/ رهنمودهای رهبری چراغ راه ماست

دکتر محمدجواد ظریف: وزارت امور خارجه حمایت از حقوق مردم ایران به خصوص سرافرازان مرزنشین را که امینت و اقتدارکشور مرهمون توانمندی ها و ایثارگری های این بزرگواران است، وظیفه خود می داند و همواره در این جهت تلاش کرده و خواهد کرد.

 

 

 

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره حقابه ایران از هامون و هیرمند، گفت: رعایت حقوق ما جزو بسته های همکاری ما با افغانستان خواهد بود.

 محمد جواد ظریف روز دوشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع حقابه همواره در مذاکرات با مقامات افغانستان نیز مطرح بوده است.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه حمایت از حقوق مردم ایران به خصوص سرافرازان مرزنشین را که امینت و اقتدارکشور مرهمون توانمندی ها و ایثارگری های این بزرگواران است، وظیفه خود می داند و همواره در این جهت تلاش کرده و خواهد کرد.رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: وزارت امور خارجه اعتقاد دارد که باید حقابه آب در هامون، هیرمند و هریرود به عنوان یکی از موضوعات اساسی ما با افغانستان مد نظر باشد و این موضوع در ملاقات های متعدد ریاست جمهوری با رئیس جمهور سابق و فعلی افغانستان و در ملاقات های بنده با دبیر شورای امنیت ملی افغانستان و رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مطرح شده است.

 ظریف درپاسخ به سئوال نماینده زاهدان مبنی بر حقابه کشورمان از افغانستان گفت: از نماینده زاهدان و سایر نمایندگان سیستان و بلوچستان وسایرمسئولان مناطق مرزی که موضوع را مطرح کردند بخصوص مرز نشینان سپاسگزاری کنم.

 وی ادامه داد: از نمایندگان هم که در این موضوع همواره حساسیت نشان دادند چه نماینده زاهدان که پیشگام در این زمینه و چه سایر نمایندگان استان که قبلا این موضوع را مطرح و پیگیری کرده اند و به ما تذکر به جا و به موقع داده اند سپاسگزاری می کنم.

 ظریف تصریح کرد: امروز موضوع حقابه و رساندن آب به ایران هم در هیرمند و هم در هامون به عنوان یکی از مطالبات اصلی ما در مذاکرات با افغانستان مطرح است و قرارداد جامعی که در دولت کرزی با دکتر روحانی مورد توافق قرار گرفت که بین ایران وافغانستان اجرا شود، یکی از مفاد اصلی آن بحث تامین حقابه ایران در این سه محل مهم است.

*** دستور العمل های رهبر معظم انقلاب نصب العین ما خواهد بود وزیر امور خارجه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری گفت: از این پس همه در یک جبهه تلاش مستمری خواهیم داشت تا در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری به بهترین نحو، برجام را به شکل اجرا درآوریم.

 ظریف پیش از پاسخ به سئوال نماینده مردم زاهدان افزود: ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) و شهادت حضرت زین العابدین(ع) با توجه به این که اولین فرصت بعد از تصمیم گیری مجلس و نامه مقام معظم رهبری به مجلس آمده ام، از این فرصت استفاده کرده و از همه تلاش ها تشکر می کنم.

 وی ادامه داد: از مقام معظم رهبری برای نامه راهگشا ودستورالعمل هایی که حتما نصب العین همه ما و دستگاه های اجرایی است سپاسگزاری می کنم که رهنمودهای ایشان چراغ راه ما بوده و خواهد بود

 وزیر امور خارجه اظهارداشت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ریاست مجلس برای کمکی که به فهم بهتر تمامی مفاد برجام فرمودند، سپاسگزارم و از این پس همه در یک جبهه تلاش مستمری خواهیم داشت تا در اجرای رهنمودهای رهبری به بهترین نحو برجام را به شکلی اجرا کنیم که بیشترین منافع به مردم،مقاومت اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی متوجه شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.